Skip to content

Linda Hovestad

Linda Hovestad

Linda Hovestad

Linda Hovestad is een ervaren scriptiebegeleider die zowel HBO, Master en universitaire studenten kan helpen bij hun onderzoeksvoorstel, plan van aanpak, het schrijven van een scriptie of een herkansing. Daarnaast is Linda de oprichtster en eigenaresse van Jouw scriptiecoach.

Naast Jouw scriptiecoach heeft Linda haar eigen marketingadviesbureau. Linda werkt op interim basis en voert voor verschillende opdrachtgevers marketingopdrachten en ontwerpopdrachten uit. Linda heeft dan ook veel affiniteit met designopleidingen. Daarnaast geeft Linda trainingen over (online) marketing zoals social media strategie, online advertising, SEO en SEA. Daarnaast geeft Linda ook trainingen op het vlak van persoonlijke ontwikkeling, leiderschap en ondernemen.

Linda heeft zelf de opleiding HBO Communicatiesystemen gedaan bij de Hogeschool Utrecht. Vervolgens heeft Linda bij SRM de opleiding Marketing NIMA B, Marketing NIMA C en Online Marketeer B succesvol afgerond. Op dit moment zit Linda in de afrondende fase van haar master Imagineering. Linda heeft derhalve veel kennis van nieuwe businessmodellen (Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, Customer Journey) en ook de nieuwe technieken zoals Design Thinking en de Lean filosofie.

Sinds 2011 begeleidt Linda vanuit SRM studenten die een marketingplan moeten schrijven voor NIMA Marketing B of C. Ook wordt Linda door het NIMA regelmatig ingezet om examens voor NIMA A Online marketing en NIMA B Digital marketing  af te nemen. Haar expertise en werkervaring heeft Linda opgedaan in de telecom, ICT, financiële en zakelijke dienstverlening. Daarnaast helpt Linda startende ondernemers bij het opzetten van hun onderneming en begeleidt ze als businesscoach bedrijven met specifieke vraagstukken. Linda is dan ook een doorgewinterde marketeer en coach die je kan helpen bij marketing, communicatie en positioneringsvraagstukken.

Waar kan Linda Hovestad mee helpen?

Bij Linda kun je aankloppen als je hulp wilt bij je (strategisch) marketingplan, communicatiestrategie, positionering, merkstrategie of online (marketingplan). Daarnaast heeft Linda veel ervaring met ontwerpscripties o.a. van de opleidingen International Communications and Media, Communication & Multimedia en Communicatiesystemen.

Door haar werkervaring beschikt Linda over een bak marketingkennis waardoor ze voor bijna ieder onderzoeksvoorstel, plan van aanpak, scriptie en herkansing snel tot de kern van het probleem kan komen. Hierdoor kun jij snel meters maken en kun je in een relatief kort tijdsbestek afstuderen. Linda kan je ook helpen als je een NIMA Marketingplan moet schrijven op NIMA B of NIMA C niveau. Daarnaast heeft Linda kennis van de bekende businessmodellen en methodes zoals bijvoorbeeld LeanSix Sigma, Lean Start-Up, Agile, Scrum, het Business Canvas Model, het Value Proposition Canvas, Design Thinking en Customer Journey Mapping.

Door haar achtergrond als coach is Linda Hovestad gespecialiseerd in het begeleiden van studenten met leerproblemen die een scriptie gaan schrijven. Denk aan ADHD, ADD, faalangst en uitstelgedrag. Linda maakt met jou een heldere planning en geeft je heldere instructies wat je per dag/periode moet doen. Doordat Linda de scriptie in behapbare brokken opdeelt heb jij het gevoel dat je meters maakt wat de motivatie om je scriptie af te ronden zal vergroten.

Scriptiehulp: online en op locatie

Linda geeft zowel online begeleiding als begeleiding op locatie. Op locatie kun je terecht in waar Linda regelmatig op locatie aanwezig is.

Expertises

ADD, ADHD, Business Model Canvas, Communicatie, Communicatiemanagement, Communication and Multimedia Design, Design thinking, Eventmanagement, Faalangst, Facility Management, Hotel en Hospitality Management, HRM, Imagineering, International Communication and Media, International Communication Management, Leisure & Events Management, Marketing, Marketing management, Marketing NIMA B, Marketing NIMA C, Media, Media & Entertainment Management, Office Management, Online marketing, Product design, Projectmanagement, Small Business & Retail Management, Strategisch management, Tourism Management, Uitstelgedrag, Veranderingsmanagement

Vooronderzoek voordat je begint met het schrijven van je scriptie

Vooronderzoek voordat je begint met het schrijven van je scriptie

Voordat je je scriptie gaat schrijven ga je het onderzoeksvoorstel opstellen (ook wel plan van aanpak of proposal genoemd). Zorg dat je dan voldoende tijd en aandacht besteedt aan je vooronderzoek. Als je dit goed uitvoert kun je zorgen dat je een afgebakend en concreet onderzoeksvoorstel kunt schrijven wat vaak de basis is van je...

Lees verder...
Scriptie laten schrijven? Met deze tips kun je het zelf!

Scriptie laten schrijven? Met deze tips kun je het zelf!

Scriptie laten schrijven? Met deze tips kun je het zelf! Vaak krijgen we ook aanvragen binnen voor het laten schrijven van een scriptie. De redenen zijn uiteenlopend, maar vaak wordt als motivatie gegeven dat het uitvoeren van een onderzoek en het schrijven van een scriptie gewoon teveel tijd kost. Wij geven altijd aan dat je...

Lees verder...
Heeft jouw werkgever een opleidingsbudget of persoonsgebonden budget beschikbaar? En volg je een studie en ga je binnenkort afstuderen en zou je daarvoor graag je budget beschikbaar willen stellen? In dit artikel leggen we je uit hoe je dat kunt doen.

Opleidingsbudget inzetten voor scriptiebegeleiding

Heeft jouw werkgever een opleidingsbudget of persoonsgebonden budget beschikbaar? En volg je een studie en ga je binnenkort afstuderen en zou je daarvoor graag je budget beschikbaar willen stellen? In dit artikel leggen we je uit hoe je dat kunt doen

Lees verder...
Gedurende je studie ga je hoogstwaarschijnlijk ook een bijbaan zoeken, wat zijn dan belangrijke zaken waar je op moet letten? En wat is belangrijk als je gaat solliciteren?

Tips voor het solliciteren en vinden van een (bij)baan tijdens en na je studie

Gedurende je studie ga je hoogstwaarschijnlijk ook een bijbaan zoeken, wat zijn dan belangrijke zaken waar je op moet letten? Want je moet deze werkzaamheden wel kunnen combineren met je studie of het schrijven van je scriptie, soms ook nog in combinatie met een (afstudeer)stage. En als je dan eindelijk je diploma hebt en je...

Lees verder...
Handige tips als je jouw scriptie gaat omzetten naar pdf voordat je deze laat printen

Handige tips voor het omzetten van je scriptie naar PDF

Ben je klaar met het schrijven van je scriptie? Dat betekent dat je bijna bent afgestudeerd. Het enige dat je nog moet doen is het het printen van je scriptie. Met deze handige checklist maak je jouw scriptie snel en gemakkelijk klaar voor printen en inbinden.

Lees verder...
Tips voor je scriptie indeling Je mag beginnen met je scriptie en je hebt een leidraad gekregen vanuit je opleiding voor de structuur. Hoe ziet een goede scriptie indeling eruit? Wat zet je vervolgens in je scriptie? Hoe ga je je onderwerp body geven? Je opdrachtgever heeft vaak wel een bepaalde richting in gedachten wat een goed startpunt is, maar welke theorieën en modellen kun je hier vervolgens toe passen op dit onderwerp en hoe ga je het onderzoek vormgeven? Daar gaan we op dit artikel verder op in.

Tips voor je scriptie indeling

Je mag beginnen met je scriptie en je hebt een leidraad gekregen vanuit je opleiding voor de structuur. Hoe ziet een goede scriptie indeling eruit? Wat zet je vervolgens in je scriptie? Hoe ga je je onderwerp body geven? Je opdrachtgever heeft vaak wel een bepaalde richting in gedachten wat een goed startpunt is, maar...

Lees verder...
We onderscheiden twee methoden om onderzoek uit te voeren voor je scriptie. Je kunt gebruik maken van kwalitatief of kwantitatief onderzoek. In dit artikel beschrijven we de verschillende onderzoeksmethoden die je kunt gebruiken.

Tips bij de onderzoeksmethoden in je scriptie

We onderscheiden twee methoden om onderzoek uit te voeren voor je scriptie. Je kunt gebruik maken van kwalitatief of kwantitatief onderzoek. Welke je kiest is afhankelijk van het vraagstuk dat je wilt beantwoorden, maar ook de doelgroep die je wilt betrekken bij het onderzoek. Bij kwalitatief onderzoek wordt gestuurd op het achterhalen van achterliggende motieven...

Lees verder...
In bijna iedere scriptie is ook desk research een belangrijk onderdeel om secundaire gegevens te verzamelen. Je maakt hierbij gebruik van bestaande onderzoeksgegevens en bronnen. Bij sommige opleidingen wordt desk research vooral gebruikt bij de verkenning van het probleem om te komen tot een goede probleemschets en een goed afgebakende onderzoeksvraag. Vaak verzamel je dan informatie en voer je ook verkennende interviews uit om de aanleiding verder te onderzoeken en te kijken welk inzicht bij jouw opdrachtgever mist om het probleem op te lossen. In sommige gevallen doe je ook desk research om je deelvragen te beantwoorden. Je bevindingen zet je dan in het hoofdstuk Resultaten neer.

Tips bij desk research

In bijna iedere scriptie is ook desk research een belangrijk onderdeel om secundaire gegevens te verzamelen. Je maakt hierbij gebruik van bestaande onderzoeksgegevens en bronnen. Bij sommige opleidingen wordt desk research vooral gebruikt bij de verkenning van het probleem om te komen tot een goede probleemschets en een goed afgebakende onderzoeksvraag. Vaak verzamel je dan...

Lees verder...
Veel studenten die een marketing-, positionerings- of communicatiestrategie gaan opleveren, schrijven ook een implementatieplan of adviesrapport. In alle drie de gevallen is het dan belangrijk dat je de uitkomsten van je onderzoek handjes en voetjes geeft en omzet naar een concrete positionering.

Tips bij concretiseren positionering

Veel studenten die een marketing-, positionerings- of communicatiestrategie gaan opleveren, schrijven ook een implementatieplan of adviesrapport. In alle drie de gevallen is het dan belangrijk dat je de uitkomsten van je onderzoek handjes en voetjes geeft en omzet naar een concrete positionering. In dit artikel geven we je tips hoe je jouw positionering concreet kunt...

Lees verder...
Mindmappen is een efficiënte methode voor het schrijven van samenvattingen en scripties. Je brengt een goede scriptiestructuur aan en creëert meteen focus. Het is leuk om te gaan mindmappen omdat je veel efficiënter werkt en het kost bijna niets, behalve je eigen creativiteit!

Mindmappen

Mindmappen is een efficiënte methode voor het schrijven van samenvattingen en scripties. Je brengt een goede scriptiestructuur aan en creëert meteen focus. Het is leuk om te gaan mindmappen omdat je veel efficiënter werkt en het kost bijna niets, behalve je eigen creativiteit! In dit artikel geven we tips hoe je mindmapt.

Lees verder...

Neem contact op als je direct hulp wilt bij je scriptie.

Wil je direct hulp bij je scriptie? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan. In het adviesgesprek bekijken we hoe we jou het beste kunnen helpen en welke begeleider het beste bij jouw onderwerp past. Ook krijg je direct een inschatting van het aantal uren dat wij verwachten nodig te hebben om je naar de eindstreep te begeleiden. Vervolgens kun je eenvoudig de uren online aankopen en als de betaling gelukt is koppelen we je meteen met jouw scriptiebegeleider. Deze neemt dan snel contact met je op (vaak al dezelfde dag) zodat je snel verder kunt werken.

Informatie aanvraag (generiek - iedere pagina)

Jouw scriptiecoach maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, helpt je ons om jou een betere ervaring te bieden . Cookie policy