Scriptieworkshop Positioneren

In de scriptieworkshop positioneren leggen wij je uit hoe je kunt komen tot een advies voor positionering. Welke zaken moet je meenemen uit zowel de intern als de externe omgeving? Hoe werk je door vanuit je analyse naar resultaten en vervolgens naar conclusies en een implementatieplan? En welke theorieën en modellen kun je gebruiken?

Wat is positioneren?

Door middel van positioneren ga je een imago of identiteit creëren in de perceptie (in het hoofd) van jouw doelgroep. Als je een positionering hebt gekozen maak je gebruik van unieke kenmerken van een organisatie. En daarmee creëer je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.

Positioneren betekent dus feitelijk hoe je ervoor kunt zorgen dat je een top of mind positie gaat creëren bij de gewenste doelgroep. Want je wilt uiteindelijk bereiken dat een potentiële klant in eerste instantie aan jouw product of dienst denkt. Maar, hoe doe je dat nu precies?

Voor positioneren zijn veel modellen beschikbaar. Al deze modellen behandelen we in deze workshop. We kijken hierbij naar de voor -en nadelen. Daarnaast leggen we uit welke stappen je kunt nemen om van de huidige situatie naar de gewenste situatie te komen.

Hierbij worden verschillende analyses gebruikt waaronder een organisatieanalyse, doelgroepanalyse en een concurrentieanalyse. Daarnaast leer je ook hoe je de zogenaamde ‘gaps’ gaat vinden tussen de huidige en gewenste situatie.  En tot slot uiteraard hoe je de gewenste positionering concreet kunt maken.

De workshop in detail

Wanneer je kiest voor een scriptieworkshop positioneren bij Jouw scriptiecoach ziet de dag van je workshop er ongeveer zo uit.

9.30-10.00: Inloop

10.00: Welkom en kennismaking

10.10: Uitleg over positioneren en de verschillende positioneringsmodellen. Maar ook welk model je wanneer kunt toepassen als theoretisch model.

11.00: Concretiseren van je positionering, welke modellen en tools gebruik je dan? Ideaal als je een advies moet opleveren aan je opdrachtgever. Maar ook een goed middel om de brug te slaan naar bijvoorbeeld een communicatieplan.

11.30: Uitleg over mogelijke onderzoekstechnieken

12.00: Einde

Vragen?

Heb je vragen over de scriptieworkshop positioneren? Neem dan contact op met Jouw scriptiecoach. Wij vertellen je graag meer over de inhoud van de workshop. Ook wanneer je liever gebruik maakt van 1-op-1 scriptiebegeleiding kun je bij Jouw scriptiecoach terecht.

Jouw scriptiecoach is gespecialiseerd in marketing, online, digital communicatie en media. Wij kunnen je o.a. helpen als je Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, Commerciële EconomieMarketing, Communicatie, Digital, Communication & Multimedia design, Media en Entertainment (MEM), Marketing NIMA B, Marketing NIMA C, International Communication & Media, Journalistiek of International Media en Entertainment studeert. Al onze scriptiebegeleiders zijn expert in hun vakgebied en hebben ruime werkervaring. En ook bij kwalitatieve of kwantitatieve analyses (SPSS en STATA)  kunnen we je helpen.

Praktische details

Datum: Op aanvraag beschikbaar
Duur
: van 10-12u
Locatie: A. Hofmanweg 46, 2031 BL Haarlem
Docent: Linda Hovestad
Kosten: € 150,– incl btw, incl. lesmateriaal

meld je aan