Scriptieworkshop Online marketing

Ga je afstuderen met een online marketingplan, een social media plan of een contentmarketing plan en kun je wel een steuntje in je rug gebruiken? Dan is de scriptieworkshop online marketing misschien wel iets voor jou.

In deze workshop krijg je praktische handvatten. Alle informatie kun je direct toepassen op jouw scriptieonderwerp.

Over de scriptieworkshop Online marketing

Voorafgaand aan de scriptieworkshop neemt Jouw scriptiecoach contact met je op zodat vooraf helder is waar je hulp bij nodig hebt.

Omdat we gedurende de workshop verschillende richtingen behandelen variërend van het online marketingplan, social media plan en content strategie beginnen we eerst met een toelichting over de opbouw van je plan en vervolgens welke verschillende theorie en modellen je kunt gebruiken.

Heb je vragen over je uiteindelijke implementatieplan of wil je weten welke vorm van onderzoek je het beste kunt gebruiken binnen je scriptie? Ook deze onderwerpen behandelen we tijdens de workshop.

Opzet van de workshop

We beginnen met de aanleiding en probleemstelling van jouw onderzoek, adviesplan of implementatieplan. Tijdens de scriptieworkshop Online marketing  krijg je direct concrete tips om je onderwerp goed af te bakenen. Ook krijg je gedurende de scriptieworkshop handige theorieën en modellen aangereikt die je kunt gebruiken in je Online marketingplan.

Aan de hand van een duidelijk onderwerp kun je vervolgens aan de slag met je hoofd -en deelvragen. Door middel van een opdracht maak je je hoofdvraag concreet en zet je de basis neer voor je deelvragen. Dit doe je in groepjes van drie. Daarnaast krijg je praktische tips tijdens de scriptieworkshop.

Zodra je probleemstelling en aanleiding helder is, gaan we kijken welke vormen van onderzoek je kunt toepassen. Denk aan desk research en field research (kwalitatief onderzoek en kwantiteit onderzoek).

Juist bij online marketing is desk research belangrijk en kun je daarnaast meerdere kwantitatieve technieken gebruiken zoals een enquête die je naar je doelgroep stuurt. We behandelen handige tools die je hiervoor kunt gebruiken en leggen ook uit hoe je een goede steekproef berekent met betrouwbaarheidsniveau en foutmarge.

Je gaat de deur uit met een eerste globale opzet van de structuur en een afgebakende onderzoeksvraag. Dit kun je meteen toetsen bij je begeleiders op school, je hebt dus een concrete basis om mee aan de slag te gaan. Na afloop van de scriptieworkshop weet je ook welke vragen je moet stellen aan je opdrachtgever om je onderwerp duidelijk in kaart te brengen.

En mocht je meer hulp nodig hebben, dan kun je altijd kiezen voor individuele scriptiebegeleiding.

De workshop in detail

Wanneer je kiest voor een scriptieworkshop marketing bij Jouw scriptiecoach ziet de dag van je workshop er ongeveer zo uit.

9.30-10.00: Inloop

10.00: Welkom en kennismaking

10.10: Hoe bouw je een online marketingplan of social media plan op en welke modellen en theorieën kun je hierbij gebruiken. Daarnaast leer je een aantal handige tools die je kunt gebruiken voor je analyse. Zodat je ook weet wat de huidige performance is van de site of inzet van middelen bij je opdrachtgever.

11.00: Oefening om de structuur van je eigen online marketingplan op te stellen inclusief de modellen die je gaat gebruiken.

11.30: Ruimte voor vragen.

12.00: Einde

Vragen?

Heb je vragen over deze scriptieworkshop? Neem dan contact op met Jouw scriptiecoach. Maak je liever gebruik van 1-op-1 scriptiebegeleiding? Ook dit biedt Jouw scriptiecoach aan.

Jouw scriptiecoach is gespecialiseerd in marketing, online, digital communicatie en media. Wij kunnen je o.a. helpen als je Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, Commerciële EconomieMarketing, Communicatie, Digital, Communication & Multimedia design, Media en Entertainment (MEM), Marketing NIMA B, Marketing NIMA C, International Communication & Media, Journalistiek of International Media en Entertainment studeert. Al onze scriptiebegeleiders zijn expert in hun vakgebied en hebben ruime werkervaring. En ook bij kwalitatieve of kwantitatieve analyses (SPSS en STATA)  kunnen we je helpen.

Praktische details

Datum: Op aanvraag beschikbaar
Duur
: van 10-12u
Locatie: A. Hofmanweg 46, 2031 BL Haarlem
Docent: Linda Hovestad
Kosten: € 150,– incl btw, incl. lesmateriaal

Aanmelden