Scriptieworkshop marketing

Heb je gekozen voor een marketingplan als scriptie en kun je wel een steuntje in de rug gebruiken? In de scriptieworkshop marketing wordt je meegenomen door de structuur van een marketingplan. We behandelen de modellen die je kunnen helpen bij de invulling van je marketingplan en passen bij je onderwerp. De scriptieworkshop is geschikt voor studenten die als eindproduct een (strategisch) marketingplan gaan opleveren.

Tijdens de workshop

Voorafgaand aan de scriptieworkshop neemt Jouw scriptiecoach contact met je op zodat vooraf helder is waar je hulp bij nodig hebt.

Tijdens de workshop krijg je een toelichting over de structuur van een marketingplan en welke theorie en modellen je kunt gebruiken, specifiek gericht op marketing. Daarnaasr behandelen we meteen jouw scriptieonderwerp.

We starten met de de aanleiding en probleemstelling van jouw onderzoek, adviesplan of implementatieplan. Door middel van een opdracht maak je je hoofdvraag concreet en zet je de basis neer voor je deelvragen. Dit doe je in groepjes van drie. We geven je daarnaast tips om je onderwerp goed af te bakenen en leren je welke vragen je moet stellen aan je opdrachtgever om je onderwerp helder te krijgen.

In de scriptieworkshop behandelen we ook de verschillende theorieën en modellen die je kunt gebruiken in je marketingplan en gaan we in op de methode van onderzoek. Vervolgens gaan we kijken welke vormen van onderzoek je kunt toepassen. Denk aan desk research en field research (kwalitatief onderzoek en kwantiteit onderzoek).

Juist bij marketing is desk research belangrijk en kun je daarnaast meerdere kwalitatieve technieken gebruiken zoals o.a. panelonderzoek, klankbordsessies en brainstormsessies.

Je gaat de deur uit met een eerste globale opzet van de structuur waarin je je aanleiding en probleem helder hebt en je hoofd- en deelvragen. Dit kun je meteen toetsen bij je begeleiders op school, je hebt dus een concrete basis om mee aan de slag te gaan.

Kortom, veel concrete handvatten die je helpen om snel te starten óf verder te gaan met je scriptie. En mocht je meer hulp nodig hebben, dan kun je altijd kiezen voor individuele scriptiebegeleiding.

De workshop in detail

Wanneer je kiest voor een scriptieworkshop marketing bij Jouw scriptiecoach ziet de dag van je workshop er ongeveer zo uit.

9.30-10.00: Inloop

10.00: Welkom en kennismaking

10.10: Hoe bouw je een (strategisch) marketingplan op en welke modellen en theorieën kun je hierbij gebruiken.

11.00: Oefening om de structuur van je eigen marketingplan op te stellen inclusief de modellen die je gaat gebruiken.

11.30: Ruimte voor vragen.

12.00: Einde

Vragen of interesse?

Heb je vragen over deze scriptieworkshop of wil je hem gewoon volgen? Neem dan contact op met Jouw scriptiecoach. Naast Scriptieworkshops geven we ook 1-op-1 scriptiebegeleiding, dit doen we in combinatie met onze workshops maar ook losse begeleiding behoort tot de mogelijkheden.

Praktische details

Datum: Op aanvraag beschikbaar
Duur
: 2 uur
Locatie: A. Hofmanweg 46, 2031 BL Haarlem
Docent: Linda Hovestad
Kosten: € 150,– incl btw, incl. lesmateriaal

meld je aan