Scriptieworkshop Customer journey mapping

Schrijf je een scriptie waarin de klantreis van een potentiële klant van je opdrachtgever in kaart brengt? En wil je dus aan de slag met Customer Journey Mapping? In deze Scriptieworkshop Customer journey mapping krijg je handige handvatten.

Wat is de customer journey?

De customer journey is de klantreis van de klant van jouw opdrachtgever. Je analyseert hoe een (potentiële) klant door de verschillende fases heengaat voordat deze besluit de diensten of producten van jouw opdrachtgever te bestellen.

Door de klantreis in kaart te brengen kun je de stappen inzichtelijk maken in het besluitvormingsproces van de (potentiële) klant. En nog belangrijker, de issues die zich voordoen gedurende deze klantreis.

Je analyseert hoe de klant zich oriënteert en hoe deze besluit naar de website door te klikken. Ook leer je welke informatie belangrijk is in het besluitvormingsproces. En hoe je als organisatie ervoor kunt zorgen dat deze niet switcht naar een concurrent.

Voor de customer journey zijn veel verschillende technieken beschikbaar die in deze workshop behandelt zullen worden.

Over de Scriptieworkshop Customer journey mapping

In de Scriptieworkshop Customer journey mapping nemen wij je mee door de customer journey. Oftewel de klantreis van de potentiële klant van je opdrachtgever.

Welke technieken kun je gebruiken om een customer journey op te tekenen voor de opdrachtgever waarvoor je je scriptie schrijft? Hoe breng je de huidige en gewenste situatie in kaart? Welke modellen en theorie kun je gebruiken? Hoe werk je door vanuit je analyse naar resultaten en vervolgens naar conclusies en een implementatieplan?

In deze scriptieworkshop gaan we aan de hand van een case een customer journey map ontwikkelen. Je leert hoe je de touchpoints in kaart kunt brengen en brengt de kanalen waarop de communicatie met je doelgroep plaatsvindt in kaart. Je kijkt niet alleen intern, maar ook naar de concurrenten. Wat bieden zij aan en hoe doen ze dat? Dit levert vaak nieuwe inzichten op.

De workshop in detail

Wanneer je kiest voor een scriptieworkshop customer journey mapping bij Jouw scriptiecoach ziet de dag van je workshop er ongeveer zo uit.

9.30-10.00: Inloop

10.00: Welkom en kennismaking

10.10: Uitleg over de Customer journey en hoe je Customer journey mapping kunt toepassen voor je analyse fase en ook in bijvoorbeeld je communicatieplan.

11.00: Oefening met Customer Journey mapping.

11.30: Ruimte voor vragen.

12.00: Einde

Vragen?

Heb je vragen over deze scriptieworkshop Customer journey mapping? Neem dan contact op met Jouw scriptiecoach voor meer informatie. Maak je liever gebruik van 1-op-1 scriptiebegeleiding?.

Jouw scriptiecoach is gespecialiseerd in marketing, online, digital communicatie en media. Wij kunnen je o.a. helpen als je Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, Commerciële EconomieMarketing, Communicatie, Digital, Communication & Multimedia design, Media en Entertainment (MEM), Marketing NIMA B, Marketing NIMA C, International Communication & Media, Journalistiek of International Media en Entertainment studeert. Al onze scriptiebegeleiders zijn expert in hun vakgebied en hebben ruime werkervaring. En ook bij kwalitatieve of kwantitatieve analyses (SPSS en STATA)  kunnen we je helpen.

Vraag een gratis adviesgesprek aan voor de mogelijkheden.

Praktische details

Datum: Op aanvraag beschikbaar
Duur
: van 10-12u
LocatieA. Hofmanweg 46, 2031 BL Haarlem
Docent: Linda Hovestad
Kosten: € 150,– incl btw, incl. lesmateriaal

meld je aan