Linda Hovestad
Linda Hovestad is een ervaren scriptiebegeleider die zowel HBO, Master en universitaire studenten kan helpen bij hun onderzoeksvoorstel, plan van aanpak, het schrijven van een scriptie of een herkansing. Daarnaast is Linda de oprichtster en eigenaresse van Jouw Scriptiecoach.
Naast Jouw Scriptiecoach heeft Linda haar eigen marketingadviesbureau: Hovestad Marketing en Strategie BV. Voor verschillende opdrachtgevers voert Linda marketingopdrachten uit zoals bijvoorbeeld het lanceren van een nieuw product of het ontwikkelen van een strategisch marketingplan. Maar ook opdrachten voor het ontwikkelen van een propositie of het neerzetten van een campagne. Linda heeft veel kennis van de nieuwste businessmodellen zoals o.a. het Business Model Canvas, het Value Proposition Canvas, het maken van persona’s en Customer Journey Mapping. Daarnaast heeft Linda gedaan met Lean Six Sigma, Agile/Scrum en heeft ze veel ervaring met Design Thinking.
Vanuit NCOI Groep/SRM geeft Linda verschillende trainingen op het vlak van social media en (online) marketing. Daarnaast geeft Linda zelf ook trainingen op het vlak van persoonlijke ontwikkeling, leiderschap en ondernemen.
Linda heeft zelf de opleiding HBO Communicatiesystemen gedaan bij de Hogeschool Utrecht. Vervolgens heeft Linda bij SRM de opleiding Marketing NIMA B, Marketing NIMA C en Online Marketeer B succesvol afgerond. Daarnaast heeft Linda ook haar Executive Master Imagineering aan Breda University of Applied Science (BUAS) afgerond en mag ze zich nu MBA noemen.
Sinds 2011 begeleidt Linda vanuit SRM studenten die een marketingplan moeten schrijven voor NIMA Marketing B of C. Ook wordt Linda door het NIMA regelmatig ingezet om examens voor NIMA A Online marketing en NIMA B Digital marketing af te nemen. Haar expertise en werkervaring heeft Linda opgedaan in de telecom, ICT, financiële en zakelijke dienstverlening. Linda is dan ook een doorgewinterde marketeer en coach die je kan helpen bij verschillende marketing, communicatie en positioneringsvraagstukken.
Als kindercoach vanuit Pittige Kids coacht Linda kinderen en jongeren die vastlopen in het onderwijs omdat ze ‘anders’ leren. Linda heeft als gecertificeerd ADHD coach en HSP coach veel ervaring met ADD, ADHD en hooggevoeligheid.
Waar kan Linda Hovestad jou mee helpen?
Bij Linda kun je aankloppen als je hulp wilt bij je (strategisch) marketingplan, communicatiestrategie, positionering, merkstrategie of online (marketingplan). Daarnaast heeft Linda veel ervaring met het uitvoeren en schrijven van een ontwerpgericht onderzoek.
Door haar werkervaring beschikt Linda over een bak marketingkennis waardoor ze voor bijna ieder onderzoeksvoorstel, plan van aanpak, scriptie en herkansing snel tot de kern van het probleem kan komen. Hierdoor kun jij snel meters maken en kun je in een relatief kort tijdsbestek afstuderen. Linda kan je ook helpen als je een NIMA Marketingplan moet schrijven op NIMA B of NIMA C niveau.
Linda Hovestad is gespecialiseerd in het begeleiden van studenten waarvoor het schrijven van een scriptie niet vanzelf gaat. Daarom maakt ze met jou een heldere planning en geeft ze je heldere instructies wat je per dag/periode moet doen. Doordat Linda de scriptie in behapbare brokken opdeelt heb jij het gevoel dat je meters maakt wat de motivatie om je scriptie af te ronden zal vergroten.
Scriptiehulp: online en op locatie
Linda geeft zowel online begeleiding als begeleiding op locatie. Op locatie kun je terecht in Alkmaar Haarlem Leiden waar Linda regelmatig op locatie aanwezig is.
Expertises
ADD ADHD Business Model Canvas Communicatie Communicatiemanagement Communication and Multimedia Design Design thinking Eventmanagement Faalangst Facility Management Hotel en Hospitality Management HRM Imagineering International Communication and Media International Communication Management Leisure & Events Management Marketing Marketing management Marketing NIMA B Marketing NIMA C Media Media & Entertainment Management Office Management Online marketing Product design Projectmanagement Small Business & Retail Management Strategisch management Tourism Management Uitstelgedrag Veranderingsmanagement
Tips voor sneller afstuderen in combinatie met een bijbaan
Je mag eindelijk beginnen met je afstudeerscriptie. Vaak blijkt dat het scriptietraject toch onderschat wordt. Ten eerste omdat je deze vaak moet combineren met je afstudeerstage en daarnaast ook nog een bijbaan en dat is best zwaar. In dit artikel tips hoe je afstuderen kunt combineren met een bijbaan!
Tips als je met Customer Journey Mapping aan de slag gaat
Steeds vaker krijgen we aanvragen van studenten die een customer journey gaan opleveren als onderdeel van een marketingplan of een communicatieplan. Heel begrijpelijk want het is echt een heel fijne techniek om snel de communicatiebehoefte van de klant in kaart te brengen. Je kunt exact zien op welke punten je kunt optimaliseren en dat is...
Wat is het nut en doel van literatuuronderzoek?
Het scheelt je een hoop verwarring en frustratie door onderscheid te maken tussen ‘het zoeken naar literatuur’, en ‘het doen van literatuuronderzoek’. Dit is niet hetzelfde. Het zoeken naar literatuur gaat over het vinden van relevante bronnen. Een literatuuronderzoek is een systematische, grondige zoektocht naar alle soorten literatuur (bijvoorbeeld boeken, peer-reviewed artikelen, enz.) binnen een...
Tips bij literatuur en bronnenonderzoek
Het doen van literatuur of ander bronnenonderzoek is een flinke klus waar veel studenten bij het schrijven van hun scriptie tegen opzien. Het blijf echter een belangrijk onderdeel van iedere scriptie. Geen zorgen; je bent niet de enige!
Tips bij het schrijven van een positioneringsstrategie
Studeer je af en ga je een positioneringsstrategie of advies opstellen als eindproduct? Met deze tips helpen wij je alvast op weg.
Tips bij het schrijven van een communicatieplan
Als je communicatie studeert is de kans groot dat je een communicatieplan (of communicatiestrategie) gaat schrijven als eindproduct. In dit artikel krijg je handige tips en handvatten als je een communicatieplan gaat schrijven voor jouw opdrachtgever.
Tips bij de verdediging en afstudeerpresentatie van je scriptie
Eindelijk is het zover, na maanden zwoegen mag je jouw scriptie verdedigen! Toch maken wij vaak mee dat studenten dan toch nog zakken. Terwijl je dit met de juiste voorbereiding kunt voorkomen. Zorg dat je jezelf goed voorbereidt door een goede presentatie die aan de eisen van je opleiding voldoet en zorg ook dat je...
Tips bij het schrijven van een online of digital marketingplan
Als je bedrijfskunde, commerciële economie of bedrijfseconomie studeert is de kans groot dat je een online of digital marketingplan gaat schrijven als eindproduct. In dit artikel krijg je handige tips en handvatten als je een online marketingplan gaat schrijven voor jouw opdrachtgever.
Tips bij de planning
Een veelgehoord probleem is het plannen van je scriptie. Vanuit je opleiding krijg je wel een hoofdplanning mee met belangrijke deadlines, maar in de praktijk betekent het vaak dat je aan het einde van je scriptietraject alsnog heel veel werk moet verzetten om de deadline te kunnen halen. Dat kan echter ook anders. In dit...
Tips bij het schrijven van een strategisch marketingplan
Als je bedrijfskunde, commerciële economie of bedrijfseconomie studeert is de kans groot dat je een strategisch marketingplan of online marketingplan gaat schrijven als eindproduct. En ook als je Marketing NIMA B of NIMA C doet schrijf je een (strategische) marketingplan voor je examen. In dit artikel krijg je handige tips en handvatten als je een...
Tips als je moet herkansen
Is je scriptie, onderzoeksvoorstel of plan van aanpak afgekeurd en weet je niet goed waarom of hoe je nu verder moet? Wij kunnen je helpen met je herkansing en samen zorgen we ervoor dat je scriptie, onderzoeksvoorstel of plan van aanpak alsnog op het juiste niveau komt. Zodat je alsnog kunt afstuderen!
Tips bij je theoretisch kader
Je hebt je inleiding geschreven en je probleemstelling is ook helder. Vervolgens ga je aan de slag met het theoretisch kader. In dit hoofdstuk beschrijf je welke theorieën en modellen beschikbaar zijn met betrekking tot je onderwerp. Je bevindingen presenteer je in een theoretisch kader, een vast aspect van je scriptie.
Tips voor het schrijven van je inleiding
Je inleiding is een essentieel onderdeel van je scriptie. Dit is het meestal het eerste onderdeel wat gelezen wordt door je scriptiebegeleider of je tweede beoordelaar. Het is goed om bij je inleiding een bepaalde indeling te gebruiken die meteen de rode draad weergeeft.
Waar moet je op letten bij het opstellen van je hoofdvraag en deelvragen?
De hoofdvraag is de centrale onderzoeksvraag van je scriptie. Je stelt de hoofdvraag op met behulp van de probleemstelling. De grootste uitdaging bij het uitvoeren van onderzoek is dat je de informatie compact houdt. Vaak verzamel je zoveel informatie dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En verzand in details. Daarom is...
Tips bij het schrijven van je onderzoeksvoorstel voor je scriptie
Voordat je kunt beginnen met je scriptie wil de opleiding graag vooraf een plan van aanpak, ook wel onderzoeksvoorstel of proposal genoemd, ontvangen. Hierin beschrijf je wat je gaat onderzoeken en hoe je dit gaat doen. Een plan van aanpak kun je zien als de rode draad van je scriptie die je gaat schrijven. Je...
Tips bij het kiezen van een geschikt onderwerp voor je scriptie
Het is niet altijd even eenvoudig om een goed scriptieonderwerp te kiezen en vaak ook nog eens een tijdrovende klus. In sommige gevallen wordt het onderwerp al aangedragen door je opdrachtgever. Dat scheelt veel tijd maar ook dan is het wel belangrijk het onderwerp scherp te krijgen. Het kan ook zijn dat je wel een...
Scriptietips voor je scriptie
Je mag afstuderen en gaat binnenkort beginnen met je afstudeeropdracht. Veel studenten vinden het lastig om te starten. Want welk onderwerp ga je kiezen? En hoe zorg je dat je je onderzoek compact houdt? Hoe formuleer je een goede hoofdvraag? Als jij ook met dit soort vragen rondloopt, lees dan verder.
Tips als je gaat afstuderen en gaat starten met je scriptie
Een goede voorbereiding is altijd het halve werk en dat geldt ook voor je scriptie. Als je een onderwerp kiest wat je leuk vindt, wat actueel is en wat ook een praktische relevantie heeft voor je opdrachtgever, zorgt dit ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt.
Adviesrapport schrijven
In sommige gevallen kies je als student om naast je onderzoek ook een adviesrapport op te stellen. Vaak is dit het geval bij ontwerpvraagstukken, maar ook als je een marketingadvies of communicatieadvies gaat opstellen. Als scriptiecoach krijgen wij vaak de vraag hoe je tot een goede indeling komt. Daar staan we in dit artikel bij...
Reflecteren op je scriptieproces
Reflecteren helpt je om dieper na te denken over wat je doet en waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Als je reflecteert, kijk je naar jezelf en je werk vanuit verschillende hoeken. Dit is belangrijk omdat het je helpt om beter te begrijpen wat je nu al heel goed kunt en wat je verbeter- of...