Tips bij positioneren - Over USP’s, toegevoegde waarde en het ervaren daarvan.

Het liefst een Levi’s 501. En dan dat de onderkant van je pijp ‘afgetrapt’ was. Nike Air (Max) en een rugzak van Eastpack. Op TV Beverly Hills willen kijken, want daarover wil je mee kunnen praten. En ik vond het ook echt wel een leuke serie. – Toch jammer dat Luke Perry dit jaar overleed. – Als je opviel, werd je genegeerd. Voor organisaties geldt precies het tegenovergestelde. In de kudde word je namelijk niet succesvol. Je moet opvallen! In dit artikel geven we je daarom tips hoe je gericht vragen kunt stellen aan je opdrachtgever om te kijken wat zijn/haar unieke toegevoegde waarde is. Heel handig als je aan de slag gaat met een positioneringsadvies bijvoorbeeld!

Lees meer
Het Business Model Canvas kun je inzetten als hulpmiddel voor het ontwikkelen van een nieuw te ontwikkelen business model. Maar je kunt het model ook gebruiken om te analyseren wat het bestaande businessmodel van een organisatie is. En ook hoe en waarop je deze zou moeten aanpassen. Het model is ontwikkeld door Alexander Osterwalder.

Het Business Model Canvas kun je inzetten als hulpmiddel voor het ontwikkelen van een nieuw te ontwikkelen business model. Maar je kunt het model ook gebruiken om te analyseren wat het bestaande businessmodel van een organisatie is. En ook hoe en waarop je deze zou moeten aanpassen. Het model is ontwikkeld door Alexander Osterwalder. In dit artikel geven we je tips hoe je het model kunt gebruiken in je scriptie.

Lees meer
Steeds vaker krijgen we aanvragen van studenten die een customer journey gaan opleveren als onderdeel van een marketingplan of een communicatieplan. Heel begrijpelijk want het is echt een heel fijne techniek om snel de communicatiebehoefte van de klant in kaart te brengen. Je kunt exact zien op welke punten je kunt optimaliseren en dat is vervolgens ook waardevol voor jouw opdrachtgever. In dit artikel geven we je een aantal praktische tips hoe je aan de slag kunt gaan met customer journey mapping.

Steeds vaker krijgen we aanvragen van studenten die een customer journey gaan opleveren als onderdeel van een marketingplan of een communicatieplan. Heel begrijpelijk want het is echt een heel fijne techniek om snel de communicatiebehoefte van de klant in kaart te brengen. Je kunt exact zien op welke punten je kunt optimaliseren en dat is vervolgens ook waardevol voor jouw opdrachtgever. In dit artikel geven we je een aantal praktische tips hoe je aan de slag kunt gaan met customer journey mapping.

Lees meer
Tips bij het schrijven van een online marketingplan

Als je bedrijfskunde, commerciële economie of bedrijfseconomie studeert is de kans groot dat je een online of digital marketingplan gaat schrijven als eindproduct. In dit artikel krijg je handige tips en handvatten als je een online marketingplan gaat schrijven voor jouw opdrachtgever.

Lees meer
Tips bij het schrijven van een strategisch marketingplan

Als je bedrijfskunde, commerciële economie of bedrijfseconomie studeert is de kans groot dat je een strategisch marketingplan of online marketingplan gaat schrijven als eindproduct. En ook als je Marketing NIMA B of NIMA C doet schrijf je een (strategische) marketingplan voor je examen. In dit artikel krijg je handige tips en handvatten als je een (strategisch) marketingplan gaat schrijven voor jouw opdrachtgever.

Lees meer